Minden a világra és önmagára kíváncsi léleknek

PillanatPillangó utazása

PillanatPillangó utazása

Vihar a szénabálák között - fantázia és valóság összemosódása

2018. július 23. - tündér86

FANTÁZIA

Odafele menet a buckás utak,

rengeteg ember és furcsa kábulat,

fiatalok, kapcsolatok, nekem ott egy költő,

olvasok vagy kitekintgetek, nem vagyok önző,

hisz megint magam vagyok a magánnyal,

a versekkel és a talányos világgal,

kint végtelen földek, szénabálák sora,

elképzelem magam az egyiken állva, karom a magasba nyúl tova,

bár egy angyalt ott fenn érne el, a száraz széna lábam szúrja,

magasan állok,de már nem szól hozzám az Egek Ura sem,

nézek ki a buszból, fantáziám játszik,

a szénabálák között tekeregve már csak a szívem fázik,

eső csepereg, karomon végigfolyik,

a szénabálán állok, lelkem oly sivár, tovább szárítkozik,

 

Visszafele jövet, a buszban sötétség, a lépcsőn egy lány ül,

szétnézek, legtöbb bealudt, kinn egy-egy villám perdül,

mellettem újra a végtelen puszta, szénabálák szerte,

mintha ott érne a pusztában el a viharos este,

nincs védettség, se fa, se ház messze a határban,

ülök a szénabála tetején végtelen magányban,

lelkembe zárul millió egy apró könnycsepp,

karomon, lelkemen esőcseppek peregnek,

szinte mindenem átázott, csavarom a vizet,

felettem a jóisten túlságosan hiteget,

akármit is mond, a világ ilyen,

ülök a szénabálán és belém csap egy villám jéghidegen,

testemen forróság és jeges borzongás fut végig,

találkoznak, s tűznyelvek lángolnak fel a magas égig ......

 

állok a buszban, ott elől, az úton a víz patakként hömpölyög,

képzeletem eljátszik, és az Istenhez már nem könyörög,

már nem könyörög, a huplis utak meg-megdobnak,

csupasz lábujjaim a szőnyegbe kapaszkodnak,

köröttünk vihar tombol, néha egy-egy villám becsap,

köröttem minden ülésen emberek alszanak,

a szénabálák messze már mögöttünk tűzbe vonják az eget,

hamuszürkévé szinezik a magas felleget,

eljátszottam magamban, a a lelkem talán ott égett,

hömpölygő patakokban ömlött az eső, a villám felfénylett,

és a busz darabokra robbant, darabjai szerteszét szálltak,

testem egy huplin megingott és felrepültünk az égbe,

darabjaink szétszóródtak s így kerültünk mindannyian Isten tenyerébe.

Rendőrség, mentők, körülöttünk mindenfele zavar,

de az én lelkem már a magasban lebegett, onnan nézett alant,

valahonnan a rádióból a híreket hallani,

bennem valami mélyen elszorul, talán én tettem,

fantáziám a katasztrófáig pergettem.

 

VALÓSÁG

Álltam a szőnyegen, minden lábujjam kapaszkodott,

a víz hömpölygött és néha a térbe mennydörgés csapott,

körülöttem emberek pihentek, nyugodtak a szemek,

a vihar sötétje a pihenésnek kedvezett.

A szénabálák megint ott álltak, áztak a pusztában,

- és talán az egyik tetején én is ott álltam,

magamba szívtam a vihar tombolását,

miközben teljes sötétség borult ránk,

fantáziám megindult és nem volt megállj,

besötétült az ég, s már nem szállt egy madár SEM,

valahol lelkemben azt hiszem, remegtem.

 

hay-bales-3531084_340.jpg

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pillanatpillangok.blog.hu/api/trackback/id/tr3714130479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása